امدادگران هلال احمر استان اردبیل بیش از یكهزار مسافر در راه مانده را نجات دادند
نوشته شده توسط : lsdf

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا، بهرام غیبی در بازدید از عملیات امداد و نجات نیروهای جمعیت هلال احمر خلخال گفت: طی 48 ساعت گذشته بیش از یكهزار و 300 مسافر در راه مانده و گرفتار شده در برف و یخ گردنه های الماس خلخال، لنگان گرمی ، صایین نیر و گردنه كجل واقع در محور اردبیل به سرچم توسط نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان كمك رسانی شده اند.

وی افزود: در این مدت 700 دستگاه خودرو گرفتار شده در كولاك جاده های مواصلاتی استان از برف و یخ رها و به كمك نیروهای امدادی این جمیعت به مقصد خود هدایت شده اند.

وی اظهاركرد: 24 تیم عملیاتی در قالب 18 پایگاه ثابت سیار و موقت و با بكارگیری 18دستگاه آمبولانس و 12 دستگاه خودرو كمك دار و چند دستگاه ست نجات به صورت شبانه روزی در خدمت مسافرین و میهمانان نوروزی بوده و در این مدت 700 بسته غذایی بین مسافرین در راه مانده توزیع كرده اند.

وی گفت: با توجه به درخواست فرماندار خلخال مبنی بر نیاز به یك فروند بالگرد برای اعزام به روستای صعب العبور آق بلاغ كرد از توابع بخش مركزی خلخال موضوع پیگیری و با اعزام یك فروند بالگرد از سوی سازمان جمعیت هلال احمر كشور زن یارداری كه جانش در معرض خطر بود از طریق این بالگرد به یكی از بیمارستان های اردبیل منتقل و هم اكنون حال این مادر و نوزاد دخترش خوب و رضایت بخش است.

غیبی گفت: در طول شبانه روز گذشته نیروهای امداد و نجات این جمعیت با همكاری راهداران پرتلاش راه و ترابری استان موفق به نجات جان چند زن باردار در سطح روستاهای مناطق مختلف استان شده و به رغم مشكلات موجود ناشی از برف و كولاك شدید این افراد را با بكارگیری آمبولانس های كمك دار به مراكز درمانی انتقال داده اند.

وی گفت: هم اكنون 200 امدادگر كار امداد رسانی به مسافرین در سطح جاده های مواصلاتی استان را به عهده داشته و در تعطیلات نوروز به صورت شبانه روزی در خدمت مسافرین خواهند بود.

530/594/7119/530/587





:: برچسب‌ها: هندوستان , خانواده ,
:: بازدید از این مطلب : 561
|
امتیاز مطلب : 31
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: